Oamenii activi, iubitori de sport şi drumeţie, de activitate în aer liber, cunosc magazinele Decathlon…
Dar Decathlon nu este doar compania care produce şi comercializează echipament şi accesorii pentru ceva mai mult de 80 de sporturi. Peste 80.000 de colaboratori lucrează, în lume, pentru ca Decathlon să-şi atingă zi de zi menirea – aceea de a face accesibile unui număr cât mai mare de persoane plăcerile şi avantajele sportului.
Iar pentru a putea cunoaşte direct de la sursă modul în care sunt folosite în folosul comunităţii valorile companiei, pentru a înţelege mai bine mecanismul prin care Decathlon face sportul mult mai accesibil semenilor, printr-o gamă largă de produse care răspund tuturor nevoilor sportivilor, studenţii din cadrul proiectului Start experienţă – START.EXE au mers, marţi, 17 mai, la sediul din Iaşi al companiei. Compania a fost, aşadar, gazda celui mai nou eveniment de carieră planificat în cadrul proiectului START.EXE – „În culisele companiei Decathlon”.
Petrică GAFIŢA (Leader B2B Decathlon Iaşi) şi Olga PAVLICENCO (Manager Decathlon Iaşi) le-au prezentat studenţilor istoricul unei firme care, din 2010, de când a intrat pe piaţa ieşeană, a trecut prin toate stadiile unui business, consolidându-se în cele din urmă, ca un „actor” de referinţă în domeniul său.
În anul 2008 s-a deschis primul magazin Decathlon în România, în Centrul Comercial Militari, din Bucureşti, urmat, un an mai târziu, de un altul, la Iaşi. „În prezent suntem peste 1.500 de colaboratori care lucrăm în diferite domenii: retail – 28 magazine, logistică – Centrul Regional de Aprovizionare Bucureşti, producţie – în Timişoara şi Bucureşti, şi în servicii suport business – comercial, HR, financiar, IT, juridic, exploatare, expansiune, marketing, în Bucureşti”, precizează Olga Pavlicenco
Începuturile Decathlon la Iaşi au fost foarte grele – mărturiseşte Olga, iar dacă la început, în urmă cu 12 ani, ceilalţi comercianţi din Complexul Era Park duceau greul în materie de atragere a clienţilor, lucrurile s-au inversat astăzi. „Decathlon nu este doar un magazin cu rafturi, fie ele şi pline, ci o companie care inovează în orice activitate, de la cercetare la vânzare, la concepţie, design, producţie şi logistică”, după cum afirmă Olga.
Vitalitate, Responsabilitate, Generozitate şi Autenticitate
Pentru a ajunge la performanţele de astăzi, dincolo de orice strategie de marketing, dincolo de cifre, profit, vânzări, rentabilitate sau multe alte tehnici de management, Decathlon a crezut mereu în valorile umane. De fapt, Decathlon s-a orientat asupra a 4 astfel de valori esenţiale, pe care îşi orientează activitatea astăzi. Este vorba de Vitalitate, Responsabilitate, Generozitate şi Autenticitate.
Vitalitatea, pentru Decathlon, reprezintă, în mod fundamental, energie izvorâtă din pasiunea pentru sport, practicarea sporturilor preferate, curiozitatea de a proba noi practici sportive şi dorinţa a promova beneficiile pe care mişcarea le are asupra corpului şi minţii. Iar echipa din Decathlon „este vitală, deoarece este plină de viaţă, pozitivă, entuziasmată să se implice în proiecte noi prin care să îşi depăşească temerile şi să progreseze în permanenţă, are curajul să ia iniţiativa, să inoveze, să creeze şi să aducă sportul în viaţa cât mai multor persoane”.
În ceea ce priveşte Responsabilitatea, aceasta se referă, în primul rând, la faptul că toţi colaboratorii companiei sunt „actorii propriei dezvoltări a companiei”, iau decizii şi acţionează cu atenţie pentru a le pune în practică, „fac ceea ce spun şi să spun ceea ce fac”, în mod transparent, îşi asumă deciziile şi îşi recunosc deschis greşelile. Totodată, pentru Decathlon Responsabilitatea nu poate fi desprinsă de grija permanentă pentru pasionaţii activităţilor sportive, nici de grija pentru mediul înconjurător, care, de fapt, este terenul de sport al tuturor.
Generozitatea are în prim-plan coechipierii Decathlon, solidaritatea cu aceştia, sprijinul necondiţionat, empatia, „generozitatea în zâmbete, multe zâmbete”.
Pentru cei din Decathlon, Autenticitatea se traduce prin conştientizarea că realitatea interioară a fiecăruia oglindeşte identitatea, iar a fi sincer cu sine şi cu alţii este un act de normalitate, nu de curaj, care are ca efect o interacţiune sinceră, plină de bunăvoinţă şi respect cu toţi ceilalţi.
Mediul online va domina businessul
Una peste alta, după cum afirma şi Petrică Gafiţa (Leader B2B Decathlon Iaşi), Decathlon oferă o mulţime de oportunităţi colaboratorilor care-şi asumă un rol activ în dezvoltarea propriilor cariere. Compania caută oameni deschişi, dornici de dezvoltare personală, care se simt liberi să-şi măsoare şi întreacă limitele „cu determinare şi pasiune pentru sport”. Aceştia sunt cei cei implicaţi mereu în proiecte noi, participanţi direct la dezvoltarea de noi produse şi servicii. Faptul ca oamenii in Decathlon controleaza in totalitate lantul de dezvoltare al produselor, permite tuturor membrilor sa fie actorii din primul rand in orice domeniu isi doresc. In functie de aria care-ti place ori in care ai experienta, aplica si noi te vom indruma catre cum iti poti pune amprenta asupra proiectului Decathlon!
Cât priveşte viitorul companiei, toată lumea este convinsă că mediul online va domina businessul în proporţie covârşitoare. Până ce totul va trece în online, Decathlon a decis să se extindă cu ajutorul Auchan, ambele fiind deţinute de familia Mulliez din Franţa. Decathlon, liderul pieţei de de echipamente sportive din România, a deschis deja shopping cornere (zone amenajate) în hipermarketurile Auchan din ţară. Este un mod de a testa reacţiile clienţilor, de a merge în întâmpinarea lor, a învăţa dintr-un model de business diferit, de a fi pregătiţi pentru orice pas viitor.
În final, atât gazdele, cât şi studenţii implicaţi în proiectul START.EXE s-au declarat mulţumiţi de timpul petrecut împreună, stabilind chiar variante de internship şi colaborări viitoare.