Dialog cu tineri antreprenori de succes, la o nouă ediţie a conferinţelor START.EXE

Marţi, 22 martie, începând cu ora 18, va avea loc o nouă ediţie a evenimentului de carieră „Bune practici în antreprenoriat”, desfăşurată în cadrul proiectului Start experienţă – START.EXE.

Invitaţii celei de-a cincea ediţii vor fi Alexandru Holicov – fondator şi CEO Adservio, prima platformă online de management educaţional din Romȃnia, Răzvan Harabagiu – Owner Meat Concept Store & HORN, şi Ramona Cervenciuc, fondat­oarea brandului Costume cu Atitudine, transformat astăzi în ELITTUDE.

Adservio, prima platformă online de management educaţional din Romȃnia

Alexandru Holicov, fondator şi CEO Adservio, a devenit antreprenor din dorinţa de a îmbunăţăţi sistemul educaţional autohton, prin introducerea tehnologiei în sălile de clasă. Aşa a luat fiinţă, în 2008, prima platformă online de management educaţional din Romȃnia, utilizată astăzi de sute de mii de utilizatori din Iaşi şi Bucureşti. „La început, directorii se uitau la mine de parcă eram venit de pe altă planetă, nu interesa pe nimeni. Sincer, nici nu ştiam ce să mai fac ca să înţeleagă lumea cât e de util să automatizăm procesele cronofage, care nu au rost şi să alocăm astfel mai mult timp pentru educaţie şi pentru ceea ce contează… Dacă permitem procesului educaţional să fie bine organizat şi lipsit de toate acţiunile birocratice pe care le ştim cu toţii, actul didactic şi, implicit, învăţarea, devin plăcute, motivate şi dorite”, susţine Alexandru Holicov.

Adservio se defineşti ca o „interfaţă intuitivă, cu spaţiu de stocare nelimitat, vare îţi permite să creezi rapid grupuri şi clase, să aloci şi să corectezi teme, să programezi lucrări de control şi teze, să urmăreşti progresul elevilor şi nu doar atât. Centralizând totul pe o singură platformă, eliminăm birocraţia şi te ajutăm să câştigi timp pentru activitatea didactică”.

„Meat Con­cept Store”, o afacere inspirată de street-food-urile din New York

Răzvan Harabagiu a devenit cunoscut în lumea antreprenoriatului la 26 de ani, când a creat brandul „Meat Con­cept Store”, o afacere cu sortimente din carne preparate după reţete proprii, inspirată de street-food-urile din New York. A făcut-o „cu mult entuziasm”, iar asta s-a dovedit un mare atu, deoarece l-a ajutat să treacă cu uşurinţă peste toate problemele ivite.

În concepţia sa, a fi antreprenor la Iaşi, în domeniul său de activitate, reprezintă „o provocare, o luptă între mentalităţi conservatoare şi mentalităţi deschise, informate, umblate. Dar trendul este unul progresiv şi mă bucur că oamenii încep să fie din ce în ce mai receptivi şi deschişi la nou”.

Deşi consideră că, la Iaşi, ideile mai îndrăzneţe nu sunt bine primite de minţile conservatoare, tânărul antreprenor şi-ar dori ca oraşul să găzduiască tot mai multe evenimente, pentru a atrage turiştii.

Răzvan Harabagiu susţine că tinerii reprezintă un important vector de dezvoltare, că ei au schimbat oarecum faţa businessului ieşean, prin strat-up-urile implementate, însă e nevoie de mult mai multe oportunităţi pentru tinerii absolvenţi, Iaşul fiind un centru universitar cu enorm potenţial.

ELITTUDE – o afacere pornită cu 20.000 de euro

Cu cinci ani în urmă, Ramona Cervenciuc era în căutarea unui costum pentru propria nuntă. Pentru că îşi dorea ceva cu adevărat special, s-a gândit la un business în domeniu. Aşa a apărut, în februarie 2018, brandul Costume cu Atitudine, afacere pe care Ramona a pornit-o cu 20.000 de euro. Iniţial a pornit producţia de costume de damă, însă, odată cu avalanşa de cereri înregistrată din partea bărbaţilor, a intrat şi pe segmentul acesta.

Schimbarea denumirii din Costume cu Atitudine în ELITTUDE s-a produs „inevitabil, datorită evoluţiei noastre, gama de produse s-a diversificat, de la costume am ajuns să facem rochii de mireasă, rochii de eveniment sau chiar paltoane, trenchuri. Astfel, am hotărât să alegem un nume care să reprezinte valorile şi dorinţele noastre”, susţine Ramona Cervenciuc.

Cum a fost drumul de la idee la profit? Dificil, ca orice lucru bine făcut, însă, surprinzător, antreprenoarea susţine că s-a aşteptat să investească mult mai mult pentru a crea un brand.

Evenimentul se va încheia cu tradiţionala sesiune de întrebări şi răspunsuri, studenţii din cadrul proiectului START.EXE având deja multe subiecte de clarificat, cu ajutorul celor trei invitaţi de marcă.