Capgemini încheie seria evenimentelor de carieră din cadrul proiectului START.EXE

Capgemini încheie seria evenimentelor de carieră din cadrul proiectului START.EXE

Proiectului Start experienţă – START.EXE şi-a consumat, miercuri seară, ultimul episod din seria de 17 evenimente de carieră desfăşurtate în cei aproape doi ani de implementare a proiectului, evenimente cu aproape 50 de invitați din diverse domenii de activitate, oameni care au reușit nu doar în antreprenoriat, ci şi în viaţă,

A fost motivul pentru care managerul de proiect START.EXE, lector univ. dr Olga-Andreea URDA, a ţinut să mulţumească celor implicaţi în reuşita proiectului. M-am bucurat foarte mult să văd oameni de calitate care au venit alături de noi să-şi prezinte oferta. În definitiv, ei sunt un fel de headhunter, eu aşa îi văd, pentru că Universitatea pune la dispoziţie – spunem noi şi eu am convingerea asta – absolvenţi foarte valoroşi şi am încercat să oferim prin aceste evenimente şi o formă de platformă în care, cu toţii, să se întâlnească. Până la urmă, şi acesta este rolul HUB-ului, să creăm un spaţiu prietenos, plăcut, în care angajatorii, trainerii să se întâlnească cu studenţii noştri, să-şi prezinte ofertele. Eu sper să aibă un follow-up acest proiect şi să ne mai întâlnim şi în afara proiectului, în astfel de evenimente”, a precizat lector univ.dr Olga-Andreea URDA.

Miercuri, 27 iulie, Capgemini – una dintre cele mai mari companii din lume, prezentă cu operaţiuni în peste 50 de ţări, cu mai mult de 340.000 de angajaţi şi o cifră de afaceri de peste 18 miliarde de euro, a venit în sprijinul studenţilor din cadrul proiectului Start experienţă – START.EXE care îşi doresc un job într-una dintre cele mai mari companii ale lumii.

Lider global în servicii de consultanță, transformare digitală, tehnologie și inginerie – cu o expertiză sectorială de neegalat – Capgemini oferă posibilitatea clienților „să proiecteze și să construiască afacerile de mâine, să profite la maximum de oportunitățile oferite de tehnologie și să le sporească competitivitatea și agilitatea”.

Tema evenimentului – „Oportunităţi de carieră în compania Capgemini”, a stârnit interesul studenţilor, poate şi pentru gamă diversificată de oportunităţi de carieră oferite, dar şi pentru a se pune la curent cu tot ceea ce este nou în momentul de faţă în privinţa procesului de recrutare.

Prezentarea oportunităților de carieră și a procesului de angajare în Compania Capgemini a fost făcută de către Gabriel LICHENTANU – HR Recruitment Lead, Luisa GAFENCU – Operations Lead, şi Cătălina DRAGOMIR – HR Operation Manager.

Gabriel Lichentanu, HR Recruitment Lead în cadrul companiei, a precizat faptul că, în acest moment, Capgemini are deschise foare multe roluri pentru cei interesaţi să aplice, de la Customer service advisor, Disputes management, Procurement specialist, HR Administrator, la Cash Application şi Collections process analist.

Capgemini, una dintre cele mai mari companii cu operaţiuni în Iaşi, are o echipă foarte tânără, cu personal înalt specializat, unde toată lumea vorbeşte engleza, iar 35 la sută dintre mebrii echipei vorbesc şi o a doua limbă de circulaţie, iar rata de satisfacţie a clienţilor este una foarte, foarte înaltă. „Venim cu numeroase beneficii, unul dintre cele mai importante pentru studenţi fiind acela că avem program flexibil, dar şi faptul că avem clienţi în toată lumea. Practic, suntem activi 24/7, iar pentru studenţi acesta este un lucru pozitiv, deoarece îşi pot adapta programul de muncă în funcţie de programul de la facultate”, a menţionat Gabriel.

Cum decurge procesul de recrutare la Capgemini? „Este relativ simplu. Tot ce trebuie să faceţi este să aplicaţi la compania noastră, cel mai uzual este să trimiteţi un CV pe mail, după care echipa de recrutare va începe practic acest proces de recrutare printr-un interviu telefonic, apoi un interviu faţă în faţă, fie în format fizic, fie în online. Candidatul va primi un feedback, i se va face o ofertă şi apoi va deveni colegul nostru. Oferim un suport clienţilor noştri în foarte multe limbi, iar rolurile pe care le avem, serviciile pe care le oferim sunt multiple, din aproape toate domeniile de activitate”, a adăugat Gabriel Lichentanu, care i-a îndrumat pe studenţi să aplice pentru oricare dintre posturile disponibile în cadrul companiei, deoarece „chiar şi într-un interviu de angajare poţi să descoperi anumite lucruri pe care nimeni nu ţi le-a spus, întrebări pe care probabil nimeni nu ţi le-a mai adresat anterior şi este bine să te descoperi, să vezi cum arată, cum se desfăşoară un interviu. Modelul de după criza medicalaă prin care am trecut ne-a făcurt să schimbăm cumva acel standard working din birou, iar acum se poarte lucra şi de acasă sau hibrid”.

Angajat în 2017 pe un post de Customer service advisor with italian, Gabriel Lichentanu a parcurs câteva etape importante în cadrul companiei Capgemini – în ianuarie 2018 a fost promovat Incident manager and reporting specialist, iar în acelaşi an, în septembrie, promovat pe poziţia de team manager. Din aprilie 2022 a trecut dintr-o echipă de operaţiuni într-una de suport, preluând echipa de recruitment.

La rândul său, Luisa Gafencu – Delivery Lead în cadrul companiei, unul dintre primii angajaţi Capgemini din Iaşi, a evocat importanţa experienţei într-o astfel de companie, sfătuindu-i pe studenţi să aplice pentru un rol în cadrul Capgemini.

„Eu am venit în firmă în anul 2009, odată cu deschiderea centrului din Iaşi, ca Team manager al echipei ce se forma, la vremea respectivă. Ulterior, am avut mai multe roluri în Operation, Delivery, Service delivery şi am ajuns astăzi să fiu Delivery lead”, a menţionat Luisa.

Lor li s-a adăugat Cătălina Dragomir, unul dintre noii membri ai echipei Capgemini la Iaşi, astăzi HR operation manager, cei trei invitaţi răspunzând, în final, sarabandei de întrebări venite din partea studenţilor participanţi la eveniment.