Cum se desfăşoară voluntariatul într-o organizaţie

În cadrul Săptămânii Naționale a Voluntariatului 2013, Centrul de Carieră a organizat cafeneaua publică pe tema voluntariatului – eveniment care a adus la masa discuţiilor atât voluntari cât şi coordonatori de voluntari şi tineri care doresc să se implice pe viitor în activităţi de voluntariat.

Tema celei de-a doua mese a fost: “Cum se desfăşoară sau ar trebui să se desfășoare voluntariatul”.

Concluziile discuţiilor de la celelalte două mese se găsesc aici şi aici.

Atitudini ale voluntarilor:

  • să-ți placă locul/ domeniul în care faci voluntariat;
  • să-ți dorești să faci voluntariat și să-ți faci timp pentru asta;
  • să faci ceea ce promiți că faci, să-ți asumi responsabilitatea și să respecți termenele limită;
  • să fie clar definite disponibilitatea, programul, eventualele schimbări să fie anunțate din timp;
  • să fii automotivat și să ai dorința să te dezvolți;
  • să interacționezi ușor cu oameni diferiți;
  • să indrăznești să ieși din zona de confort;
  • să fii atent, serios, deschis, punctual, proactiv, respectuos;
  • voluntarul reprezintă organizația, trebuie să adere și să respecte valorile ei.

Oamenii care gestionează voluntarii:

  • să încheie contracte de voluntariat pentru responsabilizarea și informarea ambelor părți;
  • să facă training inițial pentru informarea voluntarilor despre cultura organizațională;
  • să se facă ședințe periodice, să se discute activitățile viitoare și trecute, să anunțe rezultatele, cum se continuă, care sunt consecințele unor acțiuni, eventual să existe aprecieri publice;
  • activitățile să fie clar stabilite și să se definească la timp sarcinile;
  • să existe libertate de exprimare, să fie luate în calcul inițiativele și sprijinite pentru a fi duse la bun sfârșit cu succes;
  • voluntarii să fie consultați pentru proiectele viitoare ce urmează a fi implementate;
  • când apar conflicte să fie gestionate și soluționate;
  • să fie un exemplu, un model de urmat pentru voluntari;
  • să fie serioși, disponibili, punctuali;
  • să fie atenți la voluntari și să-i îndrume spre domeniile unde cred că se potrivesc cel mai bine;
  • să creeze o atmosferă de lucru relaxată, bazată pe respect;
  • să ofere referințe pentru voluntari.

Acestea fiind spuse, vă mulţumim încă o dată tuturor celor prezenţi şi vă aşteptăm cu drag la evenimentele viitoare.

Anunță-ți și prietenii!Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedIn

Your email address will not be published. Required fields are marked *