Serile Crilia de mai, cu Emanuel Martoncă

Joi, 31 mai 2012, am participat la Serile Crilia. Invitatul a fost Emanuel Martoncă, Directorul de Marketing de la Coriolan. Lume multă, pozitivă, deschisă la tips&tricks. Prezentarea a fost surprinzător de animată de exemple interesante, relevante și care te provoacă la meditație.

O să vă împărtășesc câteva idei pe care le-am reținut și care s-au lăsat reținuțe ușor. Știm cu toții că suntem influențabili…cu toții. Fără excepție. Știm, dar nu nu prea vrem să recunoaștem. Este greu să admiți că aceleași tactici pe care le utilizează un om de marketing pentru a-și vinde produsul sau serviciul, sunt folosite și în cazul lui, și în cazul tău, și în cazul meu.  De ce suntem atât de vulnerabili? Pentru că avem un lucru în comun: emoțiile. Acestea sunt instrumentul prin care poți influența grupuri de consumatori sau chiar mase de oameni.

Pentru a ne vinde ideile, putem urma un traseu format din pași simpli și mărunți, dar care duc la rezultate mărețe. În primul rând, este necesar să ne cunoaștem audiența. Mai mult decât atât, trebuie să o înțelegem. „Avem două urechi și o singură gură“, adică ascultăm de două ori mai mult decât vorbim. Aceasta este rețeta ideală. Urmează analiza situației. Eu o asociez cu o cană din care sorbi la finalul research-ului cifre, imagini, documente. Merg foarte bine cu informații pe pâine. Știm cui vrem să vindem, dar avem nevoie de alte variabile, precum: stabilirea problemei, soluțiile, resursele și evaluarea. Toate se realizează logic și utilizând tehnici care să ne aducă rezultatele dorite. De ce? Pentru că „oamenilor nu le place să li se vândă, le place să cumpere.”

Concluzia la care a ajuns Emanuel Martoncă la finalul prezentării este: „It can be done.” Mulțumesc echipei Crilia pentru o seară de mai, în care m-am îndrăgostit de marketing. Aștept cu mare drag edițiile viitoare. Felicitări crilienilor pentru avioanele jucăușe și pentru zâmbetele pe care mi le dau în dar de fiecare dată.

Anunță-ți și prietenii!Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedIn

Your email address will not be published. Required fields are marked *